Geraardsbergen -Kanarieberg via GR 5A de wandelronde van Vlaanderen.

Jawel , we zijn weer”Back on the road“, na de herbronning van vorige maand in Portugal en enkele wandelingen later in ons Belgenlandje, besloten we terug de wandelronde van Vlaanderen te hervatten.

Waar waren we gebleven ,goh ..mijn pols ,tja die heeft zich ondertussen goed hersteld van de breuk, en zijn we zover dat ik terug met volle vertrouwen over de wegen van Geraardsbergen kan lopen .

We nemen de trein vanuit Antwerpen ,en liepen al redelijk vroeg het station uit in Geraardsbergen, waar we dan even later de bewegwijzering van de GR 5A begonnen te volgen..

In plaats van de GR 5A te volgen langs een drukke weg van Geraardsbergen nemen we al vlug een afkorting langs een groen pad , tot we terug op de GR5A kwamen die ons naar een jaagpad langs de Dender bracht ,een paar wandelingen geleden hadden we reeds over dit jaagpad gelopen  ..maar de GR5A ging  nu de andere kant op.

Langs de kerk van Overboelare , en via het open landschap van Zalardinge.en het Brouwersbos..liepen we nu door het Steenbergbos ..anders dan het openbaar vervoer hier, maakte de GR5A hier geen lus en overschreden we hier dan ook regelmatig de taalgrens .

20190413_12085920190413_130644

Zo kwamen we via de open landschappen  van de Vlaamse Ardennen in het Livierenbos /Bois de la Louviere en daarna in het Brakelbos ,hier was het bos helemaal anders dan de jong aangeplante bossen die we zagen in Everbeek, een oud bos waar een tapijt lag van wilde hyacinten was echt een streling voor het oog ..trappetjes maakten de wandelaars  de afdaling  gemakkelijker maar de beklimming daar in tegen niet ..éénmaal we het Brakelbos uitkwamen was de koffie van de Chalet Gerard welkom , bij het genot van een  “Ename ” konden we nog naar een restje van de koers van de jonge beloften kijken..,tja we waren hier in het wielrennersland !

20190413_14391220190413_14420620190413_14461020190413_145433

Wandelaars komen hier ook aan hun trekken, maar was het nu omdat ze slecht weer voorspeld hadden ,we zijn er weinig tegen gekomen ..van het weer hadden wij niet te klagen, de weergoden waren ons goed gezind ..dat dachten we toch totdat we terug aan de wandel waren op de Pottelberg en we opeens en paar verdwaalde sneeuwvlokjes zagen vliegen, lang heeft het niet geduurd …voordat ze weer de andere kant uit waren. 😉

Tussen de holle wegen van de Pottelberg (die mogen er ook zijn )konden we dan ook genieten van de landschappen van de Vlaamse Ardennen, een mooi  groen heuvelend landschap ..dit stuk van deze etappe was al echt de moeite geweest ..we naderden na 28,69 km ons einddoel  en zagen de Kanarieberg al in de verte liggen .20190413_16572620190413_165536

De Kanarieberg kon even wachten ..ons logement had er alvast en mooi uitzicht op !

Wordt vervolgd !

Knipsel.PNGKanarieberg

Klik op de kaart om de track op ViewRanger te zien

5 reacties op ‘Geraardsbergen -Kanarieberg via GR 5A de wandelronde van Vlaanderen.

1. Inderdaad heel mooi die holle wegen en die smalle paadjes in de wei. Ik hoop zo vlug mogelijk in jullie sporen te treden 😉 Die afstand mag er zijn, niet? Maar als je niet hoeft terug te reizen waarschijnlijk best doenbaar.