Dag 8 tot dag 10. Van Praia Ancora tot Viladesuso.

Dag 8

Dag 8 hadden we onze rustdag ..van die tijd werd gebruik gemaakt om terug te recupereren en een wasje te doen., gelukkig hadden ze op ons logement een wasmachine,want wassen in een hotel kamer valt niet mee! Boodschappen werden gedaan voor de volgende dagen..en uiteraard hebben we nog volop genoten van Praia Ancora.

Dag 9

Toen we Praia Ancora verlieten was er al enig bedrijvigheid te bespeuren in het stadje.. de terrasjes waren al gevuld met ontbijters,joggers en wandelaars waren hun zondagsloopje aan het doen..,wij verlieten met spijt deze badstad richting Caminha,een mooie pad langs de kust ging door het laatste stukje Portugal!

Eenmaal aangekomen in Caminha en we door het mooie stadje gewandeld waren..gingen we onze tickets voor de ferry kopen,met de ferry gingen we de grens over naar Spanje.

In A Guarda zette de ferry ons af en zette we daarbij onze voeten op Spaanse bodem,van daaruit was het nog 4 km tot A Guarda,over een heuvel (100m) ging het nog even klimmen door stukjes bos voor we eindelijk in het centrum aankwamen,het was een korte wandeling van 14 km..een opwarmer na onze rustdag.

Nadien zijn we het haventje van A Guarda nog gaan bekijken..en als we nadien wat Tapas geproefd hadden, moest het weer even wennen..we waren in Spanje !

Dag 10

Deze morgen na ons Spaans ontbijt zijn we vertrokken naar Viladesuso,.een dorpje in Galicia,ja..we bevinden ons nu aan de kust van Galicia !

De wegwijzers met de gele schelpen staan nu overal mooi ons de weg te wijzen,met daarop liefst de nog te gaan kilometers naar Santiago de Compostela..

Langs mooie kustwegen vervolgen we de wandeling,één enkele wandelaar blijft ons gestaag volgen ,totdat we in het dorpje Portecelo in een soort van zelf ineengeknutselde strandbar iets konden drinken..het was meer dan welkom,meestal is alles dicht in de dorpjes.

Na onze koffiestop ging het terug 6 km verder tot de volgende aangegeven stop..onderweg was het heel mooi,het landschap van Galicia had iets weg van het Ierse en het Bretonse..overal muurtjes als omheining tussen de weiden,we zagen welgeteld één stier en één koe,de schapen ontbraken hier wel..

In Oia zijn we dan na 6 km gestopt om te lunchen, met uitzicht op het haventje en op het klooster,van daaruit ging het nog 4 km verder tot we in Viladesuso aankwamen,we zitten in de helft..nog 140km te gaan !

2 reacties op ‘Dag 8 tot dag 10. Van Praia Ancora tot Viladesuso.