Van het Europadenkmal in Ouren naar Burg-Reuland via GR5.

Na het ontbijt zijn we terug vertrokken met de wagen Nr1 ,nog eventjes gestopt bij de konditorei om broodjes en dan verder naar het Europadenkmal in Ouren, daar hebben we onze wagen geparkeerd, na het bezoek aan het Europamonument zijn we aan de wandeling begonnen,aan de hoogtemeters te zien op de Gpx zouden we vandaag eventjes mogen klimmen..een andere wandeling dan gisteren !

De temperatuur was aangenaam wandelweer 23 tot 26 graden warm ..los geht’s !

20180819_105553

Het begon meteen met een kilometer asfalt,over de brug van de Our naar het dorpje Ouren ,dat er wel mooi uit zag …heel sfeervol,veel vakantiehuisjes, het was ook mooi gelegen ..aan een mooie rivier althans! 20180819_11101020180819_11131720180819_112359

Aan de St Peterskirche volgden we de GR5 die links een weg omhoog ging, die bleven we volgen en kwamen op een kruisweg terecht, we liepen de kruisweg uit en kwamen aan de andere kant van de kerk uit ,zo hoefden we niet op de baan te lopen ..en hadden een mooi uitzicht gekregen op de Our.

We bleven de GR5 volgen die verder over de asfalt liep en later dan rechts dan een bosweg in ging , de wandelstokken hebben we dan maar naar boven gehaald.,zoveel boswegen later liet de GR5 ons over een prikkeldraad klimmen om naast de weilanden te lopen ,over het algemeen zag het hier veel groener uit dan bij ons ..maar ook hier kwam je van die verschroeide velden tegen, doordat we steeds hoger gingen lopen kregen we dan ook mooie uitzichten op de Our te zien ,en later de dorpjes Oberhausen en Stoubach  die we in de verte zagen liggen,..na de beklimming was de afdaling was dan weer heel aangenaam ,aan een bosrand tussen het dal ging het verder tot we terug het bos ingingen voor de volgende beklimming zodat we terug een mooi uitzicht te zien kregen, hier was het echt wel mooi!

20180819_13194320180819_130130

Na de eerste klim hebben we waarschijnlijk ons eerste pauze gehouden ,want ik weet nog dat het broodje met het (Duitse) Broodbeleg heel lekker was .. tijd voor even op adem te komen en te genieten !

Daarna kregen we de asfaltwegen terug te zien,ze konden het niet laten.. totdat we op een splitsing waar een bankje stond ,aan de afdaling naar Burg-Reuland mochten beginnen..was het nu niet dat een paar koeien daar vrij los liepen en ons de weg versperde, het was dus wachten totdat de dames goesting hadden om verder te lopen.. tja ,er zat gelukkig geen stier bij ! 😀20180819_14314620180819_14315820180819_14352520180819_144351.JPG

Met de afdaling naar Burg-Reuland kregen we een heel mooi uitzicht op de Ruine en op het dorp ,later staken we nog een Ravel over en kwamen dan in Burg-reuland, de GR5 liet ons nog een laatste klimmetje doen om de ruine te bezoeken, en na het allerlaatste klimmetje waren we terug op de parking waar onze wagen geparkeerd stond ,na deze wandeling hadden we wel iets te drinken verdiend,voor de eerste keer proefde ik van het Diekirch bier…ieder zijn meug , maar volgens mij zat hier niet zoveel smaak in .

We keerden met wagen Nr2 terug naar Ouren waar onze slaapplaats niet ver van de GR5 gelegen was .

Wordt vervolgd !

Ouren

Klik op de kaart om de track op ViewRanger te zien.

2 reacties op ‘Van het Europadenkmal in Ouren naar Burg-Reuland via GR5.

1. Met die etappe nog vers in het geheugen (Konditorei inbegrepen) ben ik benieuwd nu naar het vervolg. Ik vond dat stuk mooi maar lastig, zeker in de hitte en in combinatie met Dasburg. De streek is verrassend eenzaam en mooi 🙂

Liked by 1 persoon

1. Wij hebben aan jou gedacht toen we dit stuk aan het wandelen waren , je hebt wat gemist Guido ..maar inderdaad zoals je zegt , in die hitte moet het best wel vermoeiend geweest zijn !